پایگاه اطلاع رسانی باران

پایگاه اطلاع رسانی باران
 


مهندس مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی سایت هسته ای نطنز و استاد دانشگاه صنعتی شریف در یك اقدام تروریستی كور، صبح دیروز مقابل دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی به شهادت رسید.
ساعت 20/8 دقیقه چهارشنبه انفجار یك خودروی پژو 405 توسط یك تیم تروریستی باعث به شهادت رسیدن شهید احمدی روشن و مجروح شدن تعدادی از عابران در خیابان گل نبی و در مسیر تردد روزانه وی شد.
به گفته برخی دانشجویان دانشكده علامه كه شاهد این حادثه بوده اند یك دستگاه موتورسیكلت با دو سوار مقابل دانشكده ارتباطات بمب دست سازی را به در سمت راست جلوی اتومبیل حامل شهید احمدی روشن چسبانده و بعد از طی مسافتی حدود 200 تا 300 متر این بمب عمل كرده و باعث انفجار خودرو می شود.
دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه ای ضمن محكوم كردن این اقدام تروریستی تایید كرد كه شهید احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز بوده است.
به گفته اساتید دانشگاه شریف، وی از دانشجویان برجسته در حوزه های علمی و فرهنگی بوده اند.
شهید احمدی روشن در سال 1380 و در دوران تحصیل خود در این دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گازها كه برای اولین بار در كشور انجام می شد همكاری داشته است. از ایشان چندین مقاله ISI به زبان های انگلیسی و فارسی منتشر شده است.
صبح چهارشنبه براثر انفجار بمبی در مقابل دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی شهید مصطفی احمدی روشن به واسطه اتصال بمبی مغناطیسی توسط یك موتورسوار به در سمت شاگرد خودرواش به شهادت رسید.
تركش های ناشی از این انفجار باعث زخمی شدن تعدادی از افراد حاضر در محل حادثه شد كه فقط یك مرد سالخورده به دلیل جراحات ناشی از انفجار با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.
صدای ناشی از این انفجار باعث آشفتگی همسایگان و ادارات مستقر در اطراف محل این حادثه شد.
حادثه تروریستی دیروز در حالی اتفاق افتاد كه منابع آگاه یك روز قبل از ترور شهید احمدی روشن، از دیدار مقامات نظامی - اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و انگلیس با محوریت مقابله با فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران خبر داده بودند.
روز سه شنبه، بخش فارسی رادیو اسرائیل در گزارشی از «ژنرال بنی گانتس»، رئیس ستاد كل ارتش اسرائیل كه در نشست كمیسیون امور دفاعی و سیاست خارجی «كنست» سخنرانی می كرد، مدعی شد كه «سران جمهوری اسلامی ایران گوش شنوایی برای شنیدن پیام جامعه جهانی ندارند و در برابر فشارهای بین المللی كه بر رژیم ایران برای تغییر مسیر برنامه های اتمی ایران به عمل می آید، مقاوم شده اند.»
ژنرال گانتس در این نشست مدعی شده بود كه «فشارها علیه ایران بسیار سنگین شده و تشدید هم خواهد شد اما هیچ نشانه ای از اینكه حاكمان ایران، تغییری در هدف خود برای داشتن بمب اتمی بدهند، دیده نمی شود.»
همزمان دانی ایالون معاون وزیر خارجه اسرائیل، در دیدار با «الیستر برست» وزیر مشاور بریتانیا در امور خاورمیانه كه به اسرائیل آمده است، اعلام كرد كه روند تلاش ایران برای رسیدن به بمب اتمی، وارد مراحل خطرناك تر خود شده است و مدعی شد كه آغاز غنی سازی اورانیوم در تاسیسات اتمی جدید ایران در منطقه «فردو» در قم شاهد این مدعا است.
رادیو اسرائیل در خبر روز سه شنبه خود اعلام كرد كه وزیر انگلیسی به اورشلیم آمده تا دولت اسرائیل را در جریان جزئیات برنامه های كشورش علیه جمهوری اسلامی ایران بگذارد.
منابع مطلع در تهران معتقدند با توجه به اینكه اقدام تروریستی دیروز یك ترور دارای امضا و كاملاشبیه ترور شهیدان مسعود علی محمدی و مجید شهریاری بوده است، بنابراین در جامعه اطلاعاتی ایران در این باره كه مسئولان میز ایران در سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، آمریكا و انگلیس پس پرده این ترورها هستند هیچ تردیدی وجود ندارد.
این ترور درست در روز سالگرد شهادت دكتر مسعودعلی محمدی انجام شد.
در همین رابطه «صفرعلی براتلو» دبیر شورای تامین استان تهران در گفت وگو با فارس به جزئیاتی از ترور شهید مصطفی احمدی روشن اشاره كرد و اظهار داشت: این بمب از نوع مغناطیسی و همان هایی است كه قبلا نیز برای ترور دانشمندان از آنها استفاده می شده و در واقع كار صهیونیست هاست.
وی تصریح كرد: به نظر می رسد در آستانه انتخابات تلاش صهیونیست ها این است كه فضا را امنیتی كنند تا كاهش مشاركت صورت گیرد.
«محمد كوثری» نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به حادثه تروریستی صبح دیروز اظهار داشت: این حادثه با انفجار بمب توسط تروریست ها در ماشین شهید مصطفی احمدی روشن رخ داده است.
وی با بیان اینكه حادثه تروریستی صبح دیروز در حال پیگیری است، با اشاره به شباهت این رخداد تروریستی با سایر حوادث كوری كه توسط عوامل موساد طی چند سال گذشته روی داده است تاكید كرد: در این مورد نیز ردپای صهیونیست ها و استكبار جهانی دیده می شود.
واكنش ها به ترور
دانشمند هسته ای كشور
اقدام تروریستی دیروز با واكنش های گسترده ای از سوی محافل داخل كشور مواجه شده است.
جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه، این مطالبه جدی را از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی كشور بوجود آورده است كه باید از طراحان ترور دانشمندان هسته ای كشور انتقام سختی گرفت.
با توجه به اطلاعات دریافت شده از «مجید جمالی فشی» عامل ترور شهید علی محمدی كه وابستگی اثبات شده به موساد دارد، جامعه اطلاعاتی ایران از موقعیت بسیار خوبی برای طراحی عملیات مقابله به مثل در مقابل طراحان این اقدامات تروریستی دارد.
«كاظم جلالی» سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره گفت: از لحاظ عملیاتی، این ترورها فاقد ارزش است چرا كه فردی در هنگام عبور از خیابان مورد شناسایی قرار گرفته و ترور می شود و این نشانگر اوج استیصال آنان است كه نتوانسته اند در برابر اراده ملت ایران مقاومت كنند و اقدام به ترور انسان های بی گناه می كنند.
غلامعلی حدادعادل رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ترور مصطفی احمدی روشن از اساتید دانشگاه در سالروز شهادت دكتر علی محمدی گفت:چنین تاریخ هایی از سوی دشمنان حساب شده است ولی به آنها می گوییم هر پرچمی كه از دست سرداری می افتد سرداران دیگری با قوت آن را به دست می گیرند و راه را ادامه خواهند داد.
حجت الاسلام ابراهیمی، نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جنایت دیروز تروریست ها برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات مجلس نهم در 12 اسفندماه سال جاری است.
محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور هم در این باره با محكوم كردن حادثه تروریستی دیروز گفت: این اقدام تروریستی به وسیله عوامل رژیم صهیونیستی و كسانی رخ داد كه مدعی مبارزه با تروریسم هستند.
حجت الاسلام احمد سالك، عضو شورای مركزی جامعه روحانیت نیز گفت: برای اینكه دشمن اجازه ندهد یك انتخابات سالم به وجود بیاید، سعی دارد كه فضای كشور را به اشكال مختلف همچون ترور شهید احمدی روشن ملتهب جلوه دهد.
سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و با صدور اطلاعیه و بیانیه های جداگانه ای ضمن محكوم كردن اقدام تروریستی دیروز تاكید كردند كه راه شهید مصطفی احمدی روشن با صلابت ادامه خواهد یافت.
كارنامه سیاه آمریكا درخصوص ترور دانشمندان ایرانی
اقدام كور سازمان جاسوسی و اطلاعاتی آمریكا و رژیم صهیونیستی موسوم به «سیا» و«موساد» در ترور دانشمندان هسته ای ایران، به ترور دكتر «مسعود علی محمدی» استاد فیزیك دانشگاه تهران، در تاریخ 22 دی ماه 88 بازمی گردد.
شهید علی محمدی در مقابل در ورودی منزل خود در منطقه قیطریه بر اثر انفجار یك بمب كنترل از راه دور كه در موتورسیكلتی در نزدیكی خودروی شخصی وی جاسازی شده بود، مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید.
در حملات تروریستی دیگری كه صبح دوشنبه هشتم آذر 1389 با همان روش پیشین انجام شد، دو تن از اساتید فیزیك دانشگاه شهید بهشتی مورد سوءقصد قرار گرفتند كه طی آن، دكتر مجید شهریاری جان باخت و دكتر فریدون عباسی دوانی زخمی شد.
به دنبال این واقعه تروریستی، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد كه یك شبكه رژیم صهیونیستی را كه متشكل از گروهی از جاسوسان و تروریست های آموزش دیده صهیونیستی بودند، منهدم و عوامل اصلی مرتبط با ترور دانشمند ایرانی را دستگیر كرده است.
همچنین، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می گوید سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، از پایگاه هایی در برخی از كشورهای خاص اروپایی و كشورهای غیر اروپایی و نیز كشورهای همسایه ایران برای دست یافتن به اهداف غیرانسانی خود استفاده می كند.
در ادامه این فعالیت های تروریستی، سرویس های جاسوسی بیگانه، عصرگاه شنبه (اول مرداد ماه 1389) داریوش رضایی نژاد یكی از دانشجویان دوره كارشناسی ارشد برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را در مقابل دیدگان همسر و فرزند خردسالش به شهادت رساندند.
بعد از این اقدام تروریستی بود كه پایگاه اینترنتی « دبكا فایل» وابسته به موساد اعلام كرد كه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، مسئولیت ترور شهید داریوش رضایی نژاد را پذیرفت.
دبكا فایل كه ارتباطات شناخته شده و تایید شده ای با سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) دارد، در گزارشی راجع به ترور رضایی نژاد او را «یك دانشمند هسته ای» و «مرتبط با پروژه های سری» خواند و اعلام كرد كه ترور وی با نفوذ در مراكز فنی ایران انجام شده است.
نویسندگان این گزارش ادعا كردند رضایی نژاد علاوه بر فعالیت شناخته شده دانشگاهی اش به تاسیسات پارچین رفت وآمد داشته و فعالیت های چندگانه او این امكان را فراهم می كرد كه پوشش های چندگانه ای برای خود فراهم كند.
ادعای ناشیانه «دبكا فایل» در حالی است كه پارچین اساسا یك تاسیسات هسته ای نیست و آژانس هم این موضوع را تایید كرده است و دیروز 21 دی ماه 1390، مقارن با سالروز شهادت دكتر علیمحمدی، مهندس مصطفی احمدی روشن توسط عوامل استكبار و رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 17:50 ] [ امیر ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به پایگاه اطلاع رسانی باران خوش آمدید
نويسندگان
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 172
بازدید کل : 178877
تعداد مطالب : 121
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1



://kod-amirihosein.persiangig.com/amirihosein.swf width=133 height=144 type=application/x-shockwave-flash wmode="transparent">

gig.com/logo.gif" border=0>

منبع کدهای زیباسازی


فال انبیاء

فال انبیاء

<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

سایت خدماتی بیست تولز